Wpływowy ubezpieczyciel w tej części Europy mocno stawia na rozwiązania cyfrowe. Nie tylko ułatwiają one kontakt z klientem, ale pozwalają także na optymalizację licznych procesów. Dodatkowo rynek pozytywnie odbiera te zmiany w PZU.
Cyfryzacja stała się wielkim i głównym celem w niemalże każdej firmie. Obejmuje coraz to nowe obszary aktywności firm, gdyż rozwiązania w tym obszarze dają dużo plusów.
Takie postępowanie pozwala na optymalizację procesów biznesowych, co bezpośrednio przekłada się na poprawę efektywności przedsiębiorstw. Automatyzacja licznych powtarzalnych, prostych czynności pozwala na wykorzystanie kompetencji pracowników w innych, bardziej wymagających obszarach.
Wymierne efekty w połączeniu ze skalą działania, to mocny klucz do sukcesu w zakresie cyfryzacji. Oczywiście sięganie po innowacyjne rozwiązania i umiejętne wykorzystanie możliwości nowych technologii staje się kolejnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej firmy, gdyż przekłada się zarówno na korzyści w obszarze kosztowym, jak i na odpowiadanie na zmieniające się potrzeby klientów.
Przedstawiciele PZU są zdanie że, cyfryzacja jest i będzie kluczowa dla rozwoju Grupy. Podstawą cyfrowej zmiany jest uruchomiona w 2018 r. platforma moje PZU. Systematycznie jest rozszerzana o nowe funkcjonalności, a docelowo będzie integrowała wokół klienta wszystkie produkty PZU. Będzie to wymagało dalszej cyfryzacji procesów sprzedażowych oraz dalszego rozwoju zdalnej komunikacji z klientami.