Jako kierowca na pewno odwiedzasz co jakiś czas zakład wulkanizacyjny. Mogłeś tam spotkać się z opinią, że zakładanie do pojazdu służbowego ogumienia bez funkcji Run on Flat (możliwość jazdy po przebiciu opony), może wstrzymać wypłatę odszkodowania.

W tym artykule przedstawiamy stan faktyczny. Jak wskazują niezależni biegli zajmujący się tematyką, jeśli głębokość bieżnika była prawidłowa, spełniająca wymogi prawne a opony adekwatne do panującej pory roku, to ubezpieczyciel nie może się powołać na przytoczone fakty. Funkcja Run on Flat nie stanowi tu żadnego istotnego wskaźnika. Procedura powinna potoczyć się normalnie, a odszkodowanie z ubezpieczenia OC wypłacone na twardych argumentach wynikających z analizy eksperta i odniesionych szkód.

Przy tej okazji warto jeszcze rozprawić się z kolejnym mitem. Mianowicie brak możliwości wypłacenia odszkodowania w przypadku, gdy pojazd nie posiadał ogumienia nieodpowiedniego do aktualnej pory roku. Tutaj najbardziej decydującym czynnikiem będzie rzetelna ocena faktu, czy ten brak odpowiednich opon znacząco przyczyniło się do kolizji. Na bazie powyższych informacji, na pewno ustrzeżesz się przed problemami z ubezpieczalnią, gdy jego przedstawiciel będzie negocjował warunki wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia OC.